jarig, ouders weg, tet en rik op bezoek - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Job Stuurman - WaarBenJij.nu jarig, ouders weg, tet en rik op bezoek - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Job Stuurman - WaarBenJij.nu

jarig, ouders weg, tet en rik op bezoek

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg Job

30 Januari 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

zoals de meesten van jullie wellicht weten was ik de 24e jarig. Na het weekend lekker met mijn ouders naar Da Nang geweest te zijn kwamen we op maandag terug en gingen we direct van het vliegveld naar de Vietnamese BBQ. De plek om je verjaardag te vieren, want daar krijg je vuurwerk en wordt er voor je gezongen als je jarig bent. en omdat ik nog nooit een Vietnamees verjaardagslied had gehoord, moest ik Quyen en Thu natuurlijk laten zingen. Heerlijk daar gegeten met Hans, Hetty, Sytze, Jurriaan, Quyen, Thu en pappa en mamma en overladen met kado's waaronder een rood-wit-blauwe helm! Top voor op de brommer dus!

De rest van de week heeft op het werk in het teken van tet gestaan. Tet is het Vietnamese nieuwjaar. Net als China heeft ook vietnam een andere jaartelling en eigenlijk is tet gewoon het feest van het jaar. Iedereen is een week vrij, maar voor het zo ver is moet iedereen ook op de zaak vieren dat het nieuw jaar wordt. Dit betekende voor ons dus dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag feest. Vietnamese feesten hebben vaak een behoorlijk aandeel drank in het feest, dus er is de hele week goed geproost... Vooral de vrijdag was hierbij mooi, want die ochtend was mijn broer aangekomen en die was dus meteen eregast op het tet feest van Thu Duc! Op zich een top manier voor Rik om zijn Vietnam ervaring te starten natuurlijk!

De zaterdag stond in het teken van brakheid en hebben we op de brommer en in de bioscoop doorgebracht, haha! Vandaag lekker meegelopen met de Saigon Hash (http://www.saigonh3.com/). Dit keer 11,5 kilometer door de bush. Rik traint voor de halve marathon van Praag, dus dit paste mooi in de training.

Omdat het bedrijf volgende week dicht is heb ik vakantie! daarom stappen Rik en ik morgen op de cub naar Vung Tau en uiteindelijk Mui Ne. Op de brommer naar de strandvakantie!

• 30 Januari 2011 - 19:23

Edwin Schuller:

Dan kan ik alleen maar zeggen: gelukkig nieuwjaar!

• 31 Januari 2011 - 10:14

Eric:

....en nog van harte natuurlijk! Na zo'n ondubbelzinnig verwijt over het vergeten van je verjaardag zit eenieder hier met het schaamrood op de kaken......

Fijne helm!