Frans weg, Annerieke weg, maar mijn ouders op bezo - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Job Stuurman - WaarBenJij.nu Frans weg, Annerieke weg, maar mijn ouders op bezo - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Job Stuurman - WaarBenJij.nu

Frans weg, Annerieke weg, maar mijn ouders op bezo

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg Job

17 Januari 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad


Het is weer een aantal weken sinds mijn laatste bericht en er is al weer een boel verandert! Zo is er een nieuw jaar begonnen (gelukkig nieuwjaar!) zit Frans zijn missie er op, is Annerieke helaas weer naar huis en zijn mijn ouders aangekomen in HCMC.

Het afscheid van Frans was prachtig. Als er short-termers zijn heb ik altijd de regel dat er geen Vietnamees of Nederlands in de auto gesproken mag worden. Iedereen die in de fout gaat moet betalen en daarvan organiseren we het afscheidsfeestje. Briljant systeem, want op deze manier mag ik voor iedereen die hier komt zo’n beetje het volledige afscheidsfeest betalen... maar goed, dit keer viel het afscheid van Frans dus samen met het afscheid van Phuc. Om dat goed te vieren gingen we eerst eten bij een Vietnamees bbq restaurant. Ik wist dat ze er hier een groot feest van maken, wanneer je jarig bent, dus heb maar even tegen de bediening gezegd dat Phuc jarig was... haha hij wist niet wat hem overkwam en Annerieke, Hans, Hetty, Frans, Marjolein en ik maar zingen! Hierna doorgegaan naar de Havana’s en geeindigt in de Apo... De laatste 2 dagen dat Phuc werkte kon hij hier alleen nog maar over praten, haha... En ik heb hem een klompje gegeven voor aan zijn sleutelhanger. Ergens hier in HCMC rijdt er dus een Belgische consul of ambassadeur met een Hollandse klomp in zijn auto!

Als je er voor kiest om 6 maanden naar de andere kant van de wereld te gaan werken terwijl je vriendinnetje thuis gewoon een vaste baan heeft en dus niet mee kan is dat natuurlijk niet altijd leuk. Het was daarom erg fijn dat ik na dit afscheidsfeest 3 dagen vrij was en zo Annerieke veel meer kon zien dan de vorige keer! We konden zelfs op (een mini) vakantie! Woensdagavond na het werk het vliegtuig in en dinsdagochtend om 8 uur ’s ochtends weer landen in HCMC. Dan ben je toch 6 nachten weg... Nee, dit was natuurlijk een noodgreep, want vanwege oud en nieuw waren gewoon alle vluchten rond het weekend al vol en waren we blij dat we nog mee konden en stiekem was het ook wel lekker om zo lang weer even echt met zijn tweeën te zijn! We zijn naar Nha Trang geweest, een strandplaats waar je volgens de boekjes erg goed kon duiken. Vandaar dat we daar maar weer eens mee begonnen zijn. Echt heerlijk was dat, iedere ochtend vroeg naar de boot om naar eilandjes voor de kust te varen, dan duiken, lunchen en weer duiken en terug naar Nha Trang om op het strand een stukje theorie te lezen, weer te eten en een klein biertje te pakken. Echt vakantie en echt snel voorbij...

Sowieso is de tijd met Annerieke voorbij gevlogen. Toen we terug kwamen kon ik meteen weer aan het werk en zijn we verhuist naar het huis van Hans en Hetty. Zij zijn namelijk een paar weken op wintersport en dus mochten wij nog even op hun nieuwe huis passen. Ik mag dan een prima appartementje hebben hier, maar zo’n villa is ook niet verkeerd!

Zeker ook voor alle gasten die daar nu lekker aan het zwembad kunnen liggen terwijl ik aan het werk ben: De eerste dagen hebben Annerieke en ik hier nog even samen door kunnen brengen, een dag later kwamen Frans en Marjolein terug van vakantie en kwamen zij logeren en inmiddels zijn zij weer weg en zijn mijn ouders overgekomen... Het huis wordt dus goed gebruikt, haha.

Sowieso vielen mijn ouders hier met hun neus in de boter! Op de dag van hun aankomst was hier namelijk de nieuwjaarsborrel in de tuin van de Consul Generaal. En natuurlijk heb ik ze meteen hier naartoe meegenomen... Best apart hoe dat dan gaat, heel officieel kom je aan en wordt je ontvangen door de Consul en zijn vrouw. Je geeft een handje, maakt beleeft een praatje (“Dag, gelukkig nieuwjaar!” “Dag zwarte piet, gelukkig nieuwjaar en dit zijn dus de ouders van zwarte piet?”) en dan loop je door waar al je Nederlandse bekenden van hier gezellig staan te borrelen met hapjes in een prachtige setting. Wat een mooi huis zeg!

Al met al dus een goed begin van het bezoek van mijn ouders! Verder van het weekend nog even met een soort van james bond voertuig (hypermoderne draagvleugelboot uit de jaren ’70, compleet met tapijt uit die tijd op de vloer en gordijntjes voor de ramen) naar Vung Tau gevaren. Vung Tau is de dichtstbijzijnde kustplaats bij HCMC, waar de stedelingen in het weekend naar toe trekken om te zwemmen. Wij hebben het gehouden bij een beetje wandelen en uitgebreid eten in een seafood restaurant!

Deze week weer lekker aan het werk en vanaf woensdag van Hans horen hoe z’n vakantie geweest is (ik denk vooral koud, wanneer je vanuit Vietnam naar Oostenrijk vertrekt voor de wintersport) en dan komend weekend met pappa en mamma naar Da Nang!

  • 17 Januari 2011 - 10:52

    Rik:

    Leuk stuk. Ik mag hopen dat je mij ook mist! ;) Je zit nog langer opgescheept met mij over een dag of 10! Zin an! Heb je de velgen van mijn brommer al gepoetst? Trouwens wel typisch dat je eindigt in de apocolypse...

  • 17 Januari 2011 - 11:38

    Edwin Schuller:

    Hey Job
    Hard aan het werk zie ik. Heb je je PADI gehaald?


  • 17 Januari 2011 - 21:12

    Joppe:

    Begrijp ik nu goed dat je naast een chaffeur ook een villa met zwembad hebt?

    Sterkte daar de komende maanden!
    Joppe

  • 18 Januari 2011 - 15:46

    Ivo:

    Japie,

    Wat goed om te horen dat je maximaal quality time hebt gehad.
    En dat duiken klinkt ook niet vervelend.
    Geniet nog even van je tijd aldaar.

    We spreken ons.

    En ik hoop dat je mij net zoveel als Rik mist.

  • 22 Januari 2011 - 12:22

    Floris:

    Job! Mooie verhalen alweer! Die boot lijkt me ook gaaf! :). Wanneer kom je ook alweer terug? Is dat eind februari?

    Groet,
    Floris

  • 24 Januari 2011 - 09:04

    Edwin Schuller:

    Vic xin chúc mng và hy vng trang web này Vit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Job

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 36600

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 01 Maart 2011

Werken Vietnam

Landen bezocht: