Annerieke is langs geweest! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Job Stuurman - WaarBenJij.nu Annerieke is langs geweest! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Job Stuurman - WaarBenJij.nu

Annerieke is langs geweest!

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg Job

14 November 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Sinds het vorige verslag dat ik geplaatst heb is er weer een boel gebeurd. Zo zijn de shorttermers die hier de eerste 4 weken waren van Evides weer vertrokken en is Annerieke de afgelopen 2 weken hier geweest! Tijd daarom voor een update...

Allereerst de mannen van Evides die hier op korte missie waren; in het vorige verslag vertelde ik al over team Ed (Hemerik) en Job en hoe wij iedere ochtend het veld in gingen om de kwaliteit van het werk (repareren van lekken en leggen van leidingen) te beoordelen en hen ter plekke van adviezen te voorzien. Dit traject hebben we na 4 weken afgesloten met een presentatie voor alle caretakers en mechanics van het NRW team en de teamleider van de andere mechanics van Thu Duc. Al met al is het denk ik een leuk en goed verhaal geworden, waarbij de nadruk lag op het iets verder vooruit kijken in het werk, zoals het wat dieper graven en het gebruik van de pomp om schoner en droger te kunnen werken en het jezelf een stuk makkelijker te maken door de put net even een paar decimeter dieper te maken; het niet meer hergebruiken van materialen, omdat je dan eerder weer hetzelfde lek kan gaan repareren omdat het materiaal het begeven heeft; en het eerder vervangen van volledige huisaansluitingen ipv deze korte stukjes leiding met pleisters aan elkaar te houden. Niet alle adviezen waren volledig nieuw, dus komende weken gaan we ons binnen het NRW team onder andere toeleggen op monitoring en bekrachtiging van deze adviezen!

Maar niet alleen Ed Hemerik zat hier namens Evides, er was nog een tweede Ed: Ed Holierhoek. Deze kwam 3 weken naar Vietnam om zich te storten op het neerzetten van een afdeling Asset Management. In deze 3 weken is het hem toch gelukt om de board mee te krijgen en om een fiat te krijgen voor deze afdeling waarvoor op dit moment de eerste 3 man zijn benoemd. In navolging daarvan ben ik nu de persoon om met deze mannen de afdeling vorm te geven, te kijken welke data er beschikbaar is in het bedrijf, hoe de kwaliteit van deze data is en hoe we deze gaan verwerken om tot analyses en adviezen te komen. Op dit moment zijn zij daarom druk bezig om alle databases op alle afdelingen in kaart te brengen en ben ik met HR de laatste hand aan het leggen op hun functieomschrijvingen de afdelingsbeschrijving. Ik ben dus erg benieuwd met welke informatie ze de volgende week allemaal zullen komen!

Het afscheid van Ed en Ed was trouwens ook erg leuk: Zo hebben we heerlijk gegeten met de hele VEI groep inclusief tolken, maar we hadden nog een spaarpotje dat geleegd moest worden... Vanwege de grote groep hollanders en Vietnamezen die nu iedere keer mee reed in de auto hadden we de regel dat er geen nederlands of vietnamees in de auto gesproken mocht worden. overtreding betekende 20.000 dong boete en aangezien vietnamezen kennelijk een stuk beter zijn in zo'n spelletje hadden we dus ook nog een door de hollanders gefinancierd karaoke feestje te goed! haha, echt prachtig om iedereen zo los te zien gaan!

En in de tussentijd kwam Annerieke dus naar Vietnam! Zo'n twee weken geleden landde ze in Ho Chi Minh en had ze mazzel, want zij maakte precies nog de laatste week van Ed en Ed mee. Daarbij was de vriendin van Ed Holierhoek met hem meegekomen en de eerste paar dagen was annerieke dus overdag lekker met Marjo de stad aan het verkennen, of liet ze zich met Hetty en Marjo verwennen bij Quyen, de plaatstelijke schoonheidsspecialist / massagesalon! En ze kon dus lekker intunen op de afscheidsfeestjes... Vorig weekend zijn we nog lekker samen een lang weekend naar Hoi An geweest (een mooi historisch plaatsje aan de kust met een prachtige binnenhaven en mooie oude huisjes en overal lampionnen). Hier hebben we lekker 4 dagen tempels bezocht, kleren laten maken, lekker gegeten en gerelaxed. Het weer was hierbij niet altijd stralend, maar gelukkig verkopen ze op iedere hoek hier van die plastic regenponcho's!

Annerieke zit op dit moment helaas al weer in het vliegtuig naar Amsterdam... Gelukkig hebben we een prachtige tijd gehad hier en ach, over 6 weken komt ze al weer!

• 14 November 2010 - 09:55

Edwin Schuller:

Dus dat maakt mij Ed nummer drie?

• 15 November 2010 - 13:00

Pieter:

Yo Job,

Dat ziet er weer erg prima uit allemaal! Ik heb een nieuwtje, ik vertrek per 1 dec naar Den Haag! Ik ga stage lopen bij het nieuwe ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie! Eerst voor drie maanden en misschien nog langer! Dus er maakt nog een clubgenoot de sprong over de grote rivieren! Succes komende periode, en ik zal proberen om vaker online te zijn via de skype! groeten

• 16 November 2010 - 20:17

Roland:

Is er daar niet misschien een plaatsje vrij voor Ed(win)S.?

Ik hoorde van William dat je het feesten al 1 op 1 had overgenomen. En nu ook nog karaoke! Hazes neem ik aan? Goed bezig. Hard en laag zullen we maar zeggen.

Ciao!

• 17 November 2010 - 07:41

William:

Hoe is de status met: Hangmatje Biertje?

• 21 November 2010 - 23:16

Jeroen:

Hey Job,

Mooie verhalen weer! Zo te horen kan je daar ook echt goed werk verrichten. iig veel succes daar en ben benieuwd naar je volgende verhalen!

Gr Jeroen

• 29 November 2010 - 20:12

Floris:

Oude aziaat!!
    Zo te zien heb je het naar je zin! Mister Blue-label al onder de tafel gedronken? Het pijp-maken ziet er trouwens zeer arbo-technisch uit: een buis zagen en met je blote voet tegen houden... schitterend! De pijpen zien er wel weer modern uit....

Heb je geen foto's van je casa??

Geniet!!!

Ciao!